mandag, oktober 09, 2006

Velfortjent omtale

Det er med glede, og med et smil om munnen, at jeg oppdager at slappa redaksjonen omtaler denne bannanbloggen skriver på sine sider.

Jeg mener at denne omtalen er velfortjent.
Det er påtide at noen setter bannanen på dagsorden, og det er hyggelig at mine venner i slappa- redaksjonen støtter meg på dette.

Jeg vil på det sterkeste anbefale alle å gå innom siden www.slappa.no.

Jeg har mottat sterk kritikk av en av mine nærmeste, på at jeg skriver bannan med to n´er og ikke en n.
Til mitt forsvar vil jeg bare si at jeg vil gjøre det samme for oss enebakkinger, som Ivar Aasen (den dusten) gjorde for nynorsk.

Bannan uttales med to n´er, det samme gjelder for tommat, agurk, mobbil, mais (ops!)

Bannanen lenge leve!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Flott! Supert! Fantastisk! Denne typen nisjeblogging har jeg absolutt sansen for! Rock on! Go bannanas!

11:32 a.m.  
Blogger Unknown said...

Hehehe:D Morsomt! Banan e digg! Alltid godt med banan. Men må sei at eg aldri har prøvd banan i vaffel :P Den va ny!

Ha ein fin dag:D Kleeem!

1:32 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Vil bare benytte anledningen til å kommentere at det nok skulle stått aggurk. Jeg vil også forlenge lista noe: Stassjon, sallami, konfirmassjon, selleri, bennsinog karramell. takk

5:28 p.m.  
Blogger The Muffin Man said...

Ops! Såklart det skulle stå "aggurk" og ikke "agurk". Der kan du se hvor ondt det norske skriftspråket er.

6:25 p.m.  
Blogger The Muffin Man said...

Har forøvrig også noen flere ord å legge til:
- Tasstatur
- Pennal
- Mobbil
- Tellefon
- Kattalog

Lista er laaaang!

6:48 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home