torsdag, oktober 12, 2006

Svaret...

Jeg sa at jeg kanskje skulle skrive en mail til "Nidar" angående navnet på sjokoladen "Krembanan". Vel, jeg gjorde det.
Slik lyder min relativt høflige mail til "Nidar":
Hei mitt navn er Carl Steffen Aambø.
Jeg har nylig opprettet bloggen
http://bannanivaffel.blogspot.com

Som du sikkert så har jeg skrevet banan med to n'er. Det er
ikke tilfeldig.
Vi på østlandet sier gjerne "bannan" istedenfor "banan".
I den forbindelse lurte jeg på om det var mulig å gi ut denne
sjokoladen
med påskriften:
"Krembannan" istedenfor "Krembanan" her på Østlandet?

Det hadde blitt til stor glede for både meg og mine lesere.

Håper på raskt svar.

Med vennlig hilsen
Carl Steffen Aambø
For å si det sånn: Jeg fikk raskt svar!
Hei og takk for forspørselen.

Det ville nok dessverre bli en dyr affære å lage egen
emballasje for
Østlandsområdet, og jeg er også redd for
at mange ville ta det ille opp om
vi kludret med navnet
på tradisjonsrike Krembanan - den ble lansert
allerede i 1957.
Bortsett fra dette, var det en artig idé.


Vennlig hilsen
Nidar AS

"Kari Nordmann"
Forbrukerkonsulent
Jeg har valgt å lage et dekknavn til den hyggelige damen av respekt for hennes privatliv=)
Jeg vil benytte anledningen til å takke Nidar for raskt svar!

9 Comments:

Blogger Unknown said...

hehehhe, sjeefs:P Konge at du fekk så raskt svar! Ikke verst! :)

3:09 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Hehe, konge. Bannansia blir bare bedre og bedre ...

11:39 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Hehe, dette er flott saksbehandling, dog et heller kjipt svar å få... Men hvis flere av oss henger oss på og legger inn forespørsel så kan det jo hende at de vurderer saken nærmere...

hilsen mr. ...

11:35 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hva med den gode gamle "bannan-sjokoladebiter-inn-i-folie-og-over-leirbålet"-oppskriften?

9:13 a.m.  
Blogger Leiv Magnus said...

Stemmer på math sitt forslag. Personlig synes jeg Krembanan var en stor skuffelse. Hadde klart meg greit uten den ekle gelebunnen.

12:51 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Banos. Hva skjedde med det "deilige" pålegget Banos?

9:00 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Eller forresten ... kanskje du er for ung til å huske det.

9:02 a.m.  
Blogger Leiv Magnus said...

Jeg husker Banos. Hver gang jeg var på leir på solbukta var det en boks med banos som bare de ekle griseungene spiste. Fysj så grusomt det var.

5:12 p.m.  
Blogger The Muffin Man said...

Jeg vil ikke gå for mye inn på min mening om programmet Banos, men jeg kan røpe såpass at det ikke smaker så veldig godt.

9:29 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home