mandag, oktober 16, 2006

En bannan blir til

Å ha en forkjærlighet for bannan ligger visst i familien. Min kjære bror laget tidligere iår et dikt om bannanen.
Det er med hans godkjenning at jeg nå republiserer dette diktet:

En bannan blir til
Du lå der så ensom og trist
Nesten som om du ventet å bli spist
Nå var det ikke jeg som tok livet av deg
Men du gjorde det ikke lett for meg

Ja vi elsker dette landet som det stiger frem
skrek din morder da han liksom skulle gi en klem

Du var min favorittfrukt
helt til du falt fra altanen
Du drev med ikke med utukt
Ja, vi kalte deg bananen

Vakkert!

8 Comments:

Blogger Unknown said...

GENIALT:P haha, evigt gang dikt!=)

10:39 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Ahh, nå fikk jeg lyst på banan-milkshake!

11:36 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Men steffie, hvordan stiller du deg til spørsmålet: I hvilken ende skal man begynne å skrelle banenen? Og hvilke bananer er best - de litt grønne, eller de litt brune? Jeg venter i spenning på svaret fra en bannankjenner.

10:58 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Seff skal man skrelle bannanen fra stilken. Det er jo på en måte "håndtaket" som åpner hele saken. Brune/brunprikka bannaner er no herk. De skal være faste og fine. Slike bannaner er ofte litt grønne i endene ...

12:56 p.m.  
Blogger The Muffin Man said...

Åshild, du fortapte sjel.
Hvordan kan du i det hele tatt lure på hvilken ende av bannanen man skal starte å skrelle fra.
Det er jo selvfølgelig, som Math påpeker, den enden med "stilken".
For å svare på Åshild sitt andre spørsmål, så er det jo igjen som Math sier de som er litt grønne i endene. Men jeg vil ikke gå så langt som å si at de Brune/brunprikka er no herk.
Da skreller man først bannanen(selvfølgelig fra den enden med stilken), og er det et brunt felt inne på selve bannanen så ta en kniv og skjær det bort! Og Vips så har du igjen en bannan som smaker som den skal, nemlig FANTASTISK!

9:37 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Men steffie - du må ta deg en prat med samboern. Jeg mener jo SELVFØLGELIG at bananen skal skrelles fra stilken. Men Mr. B mener at bananen skal skrelles fra andre siden "for det gjør jo apene!". (at den kommentaren kan komme fra en prestestudent i det hele tatt, er jo sjokkerende, men sant..). Dessuten mener din kjære at bananen burde være mer brun enn grønn. At det er jeg, og ikke du, som sitter inne med så gode kjennskaper til din samboers bananforhold, er vel kanskje bare... ja, trist. Dere burde kanskje vurdere en sånn Unge par-weekend eller prepkurs. Dere kjenner hverandre for dårlig.

11:20 p.m.  
Anonymous Anonym said...

... og jeg mener jo selvfølgelig at banane burde være en anelse grønn. :):)

hehe.

11:22 p.m.  
Blogger The Muffin Man said...

Ro ro til jungelen, hvor mange bannaner finner du der..

1:56 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home