mandag, november 06, 2006


Om en bannans oppvekst.

Bannanplanta er et eviggrønt tre. Eller, spesielt evig er det ikke, for det dør etter kun kort tid. Ca 1,5-2,5 års levetid kan vi regne. En bannanplante ser sånn ut:


Men hvordan vokser en bannan opp? Noen fakta:

  • De vokser i klaser på rundt 200 bannaner.
  • Ei plante produserer kun 1 (én) klase før den dør.
  • Bannanen henger ikke nedover etter stilken, men står oppover:

Så vis respekt neste gang du spiser en bannan. Du står med et bannantres livsverk i hendene! Tenk også på hvilken vei du holder den. Ikke spesielt verdig å ende sine dager opp ned, er det vel?

4 Comments:

Blogger Leiv Magnus said...

Så kommer spørsmålet da: Når alt kommer til alt, er denne "nyttige" informasjonen om bananer egentlig interessant?

10:14 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Det vil jeg så absolutt si. Meeeeeeeeeeeeeeget interessant ...

10:54 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Hvis du ikke er interessert i bannaner, så er det jo veldig rart at du leser på denna sida. Bannaner kan man ikke vite for mye om!

12:30 p.m.  
Blogger Leiv Magnus said...

guttleif: Da denne bloggen ble opprettet (ja, jeg var faktisk tilstede) var grunnleggeren i et særdeles godt humør. En stor dose humor lå altså til grunne for denne bloggen. Og, hvis du ikke har lagt merke til det, så har en god del poster blitt skrevet med en stor dose humor.

Det jeg gjør er utelukkende å stille spørsmålstegn ved bloggens utvikling. Ettersom det er min egen bror som står bak prosjektet ville det vært rart av meg og ikke følge med, uansett utvikling. Men jeg velger altså likevel å stille spørsmålstegn ved den.

2:11 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home