mandag, november 13, 2006

Men faiten(!) var ikke over...

Sitter på skolen og jobber med mappeinnleveringen, men alle trenger vel en pause i ny og ne.
Jeg gikk derfor inn på Google og søkte på ordet bannan. Der kom jeg over denne artikkelen fra mai 2005.

Det er jo trist å se at ord som bannan og avvis er på vei ut av det norske språk i følge den undersøkelsen det er snakk om.
Men selv om det ser mørkt ut, så ser jeg likevel et aldri så lite lys i enden av tunnellen. Hun bruker jo ordet bannan i artikkelen. Selvom det er kun for å understreke et poeng, så er hun fortsatt klar over at det finnes de som fortsatt sier bannan.
Men det er jo hyggelig at Aftenposten var ekstremt forut for sin tid og skriver om problemet som jeg nå til en viss grad prøver å bekjempe.

Hva synes dere om tanken på å gjøre den kvinnelige Aftenposten- journalisten oppmerksom på denne bloggen?

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Je, det synes jeg så absolutt ...

2:25 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Jeg stemmer for avvis. Og áppelsin.

4:01 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Lett! Bare send en mail til ho! Gjør det! Kjemp saken vår! Vi vil ha bannanen tilbake til folket!

9:32 a.m.  
Blogger Elisabeth said...

Syns jeg du skal gjøre - det er en hyggelig gest som viser at noen er klar over arbeidet hennes - og det er vel bare koselig? Eventuelt får hun seg en god latter, og en god latter forlenger som kjent livet - og hennes liv forlenger vi vel gjerne, når hun skriver om folk som sier bannan?

11:50 a.m.  
Blogger Bjørnar said...

Alle skjønna at d e et stunt frå dej kun for å komme i avvisa. Kanskje sku du få noken andre t å tipse ho om vevloggen din. Då virka d ikkje så opplagt ;)

1:06 p.m.  
Blogger The Muffin Man said...

Det var en god idè =) Jeg skal ha det i bakhodet når dommen faller.

1:09 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home